ただのフォトグラファー留学日誌

留学経験なし。英語勉強歴なしのフォトグラファーがオーストラリアのワーキングホリデーへ行ったらどうなるのか?

farm job 2nd

I went to the different field today

The field treat sweet potate, and i already heard that this farm's supervisor is mean, so get fire early and now lack of workers.

Anyway, i can not help it how far i said complain, just do it.

We cut leafs of sweetpotate for planting. Someone cut it from field and other peoples just bundle up it, then we had to get out extra leaf near root. It was harder more than looks.

And this job is hourly job, it can get 23 bucks for a hour. I was considering what if i could work where for 87days. I might be rich. So my feeling was excited with that. And after bundling work supervisor asked us who's wanna plunting? So i candidated it to get his reputation. But that was very difficult and necessary with speedy hands, so i couldn't follow then and i was fire by supervisor.

This day was very hash for me but everybody tried to encourage me, so i could get over soon thanks to that. 

2日目のファームジョブは前回と違う場所でさつまいも関係の仕事。今日は田植えのための苗をカットするのとそれ植える仕事。

うちのバッパーではいろいろな野菜を扱っておりいろいろなところに回されながら適当なところに分類されます。今回はサツマイモのファームなんですがなんと時給23ドルといったお得なお仕事。ここで認められて3ヶ月間仕事ができたら。。そんな胸が弾むような思いで朝でかけました。朝車をのりあっていくとそこには他のシェアハウスから日本人の人が二人。

とても親切にいろいろ仕事のことをおしえて頂いて今回の作業行程は比較的楽なんだとか。

いざ、畑について行った作業がさつまいもの蔓を束ねる作業。仕事は簡単かつ座ってできるという神てき仕事。とくにむずかしい作業もなく6時間ほど作業してさて終わり。と思ったらもっとお金ほしい人??とコリアンのちょっとできる感じの人が。

思わずここでポディションとっておけばここのファームで3ヶ月確定??なんて思って立候補。

田植えの仕事はトラックにのって先ほど摘んだ苗をただ地面にさしていくだけ。といってもなんか苗の種類で大きさとか枝がしっかりしているとなんかいろいろ条件があるみたいで。

めちゃくちどやされて(英語のくせ強すぎてなんて言ってるかわからないんだけど)

結局最後は首と。。最初の時点で帰っておけば明日はあったかもしれないのに。。

ってかオーストラリアファーム厳しい( 。゚Д゚。)

明日はどこか別のとこに回されるのでしょう。

とりあえず気持ちを切り替えてがんばります。

これが噂にきいていた''Fire''

現実の厳しさを思い知りました。