ただのフォトグラファー留学日誌

留学経験なし。英語勉強歴なしのフォトグラファーがオーストラリアのワーキングホリデーへ行ったらどうなるのか?

farm job 5th

Is it raining season in Australian around this time? Even thought we could work but it's really nothing vegetables there..

So it's really hard to make money under this conditions. It was rain so ground condition also bad, so even move it's difficult.

Today, we picked small cucumbers, it was 4 bucks each buckets. It is good price but also hard to collect for a bucket

I am always thinking so what is the best way to spend times effectively here. It's really nothing to do...

今は12月の中旬でオーストラリアは雨季だそうです。雨が若干ふっていましたが私たちのファームはお仕事はあります。(いまはホントに余裕がないのでありがたい)本日はガーキといってきゅうりよりちょっと小さい野菜のピッキング。大きさが小さいため1バケツためるのはたいへんですがその分1個で倍の値段。

しかしたまるのがたいへんというと低姿勢を長時間キープしないといけないのでまた大変。

ファーム生活が始まって朝3時起きと信じられないほど生活を送っていますがそれにもすこしずつ慣れてきた。

最近は仕事が終わるのが朝10時とかだから普通の人の1日が始まる頃には1日が終わってるというなんともお得感のある生活。

やっと5日目が終わって残り83日。なんかこっちでできる新しいことをはじめたいですが英語の勉強以外思い付かないw